6 maj 2024

Icke medlem men vill prova på våra prov?

Swedish Gundog League presenterar vårens avsmakningsmeny!

För dig som vill provsmaka som icke medlem presenterar vi

Uppsala 18-19/5

Novice 18/5

Open 19/5

Mock trial med två brittiska panel A domare och två svenska NP domare

Vi är stolta och glada att kunna presentera domarkvartetten mr Tom Lowe, mrs Sue Hutton, Sara Sundblom och Helena Fhürong.

Jaktledare är Anna Carlfors Tingstedt och steward är Sofia Örnjäger.

Kompetenta, regelsprängda och kunniga domare tillsammans med duktiga och kreativa jaktledare och kunniga säkra stewards gör att våra prov får så mycket beröm.

Sista anmälningsdag är 9/5

Knäred 1-2/6

Novice 1/6

Open 2/6

Ny utmanande mark gör att vårt prov i Knäred blir extra roligt. Domarkvartetten består den här helgen av två irländare, en svensk belgare och en svensk.

Paul O’Brien panel A,  Sean Kearney panel B , Kris Camps NP och Katarina Ljungquist NP Jaktledare är Birgitta Staflund-Wiberg och steward är Ingela Lennartsson.

Återigen säkerställer domarnas kompetens tillsammans med duktig och kunnig jaktledare och steward provets kvalitet. Våra domare tillsammans med våra utländska gäster vet vad de gör – och det gör upplevelsen som startande till en lärorik, utmanande och trevlig upplevelse. Det känns tryggt att starta hos oss!

Sista anmälningsdag till Knäred är 23/5

Du som inte är medlem i SGL men är nyfiken på våra prov och vår organisation, ta med din hund och anmäl! Din hund måste vara ett år gammal för att få delta.

Skicka din anmälan som skall innehålla ditt namn, mobilnummer och mailadress. Du skall också uppge din hunds registrerade namn, registreringsnummer och födelsedatum. Vi vill också få ditt kontonummer för eventuell återbetalning. Maila din anmälan till Helena Bäck på  emakil adress h.back118@gmail.com

Betala på swish 1233991726 eller plusgiro 867986-2 och glöm inte att ange vad betalningen avser.

Anmälningsavgiften är 500 kronor om du inte ingår i åldersgruppen Next Generation, alltså under 30 år. Då är anmälningsavgiften 250 kronor.

Vill du hjälpa till på provet och se allt från första parkett? Vi har plats för trevliga funktionärer!

En bättre försommarmeny än den här kan man väl inte önska? Vi ses!